ГОДИНА СПІЛКУВАННЯ "ВЕСНА ЗАВІТАЛА У ГОСТІ"

Мета. Відтворити на святі обряд зустрічі весни, показати його красу; навчити дітей обрядових пісень-веснянок, водити хороводи, народних ігор; виховувати любов до рідного краю, національних традицій; розвивати інтерес і бажання до вивчен¬ня і відродження народних звичаїв та традицій рідного краю, оберігати їх.
Обладнання. Віночки з барвінку, вишиті рушни¬ки, коровай, національний одяг, жайворонки на паличках, опудало зими.
1 уч. Найпопулярнішим святом українського села є Свято весни. Найчарівнішою, найбажанішою для серця хлібороба завжди була весна, з життєдайним теплом якої воскресала природа, починалися сільськогосподарські роботи.
2 уч. Все це благотворно впливало на почуття людини, сповню¬вало її молодечим запалом, силою, будили нові прагнення й сподівання. У наших предків Свято весни вважалося першим святом року.
3 уч. Свято весни — це величний, поетичний гімн людини весняній природі та її господарським і ро¬динно-побутовим обов’язкам. Ось чому в обрядах, піснях і хороводах, що супроводжують це свято, природа, праця і побут народу невіддільні.
4 уч. З давніх-давен люди з великою радістю зустрічали найкращу пору року — весну. Раділи приходу весни всі: і старі, і мо¬лоді, і діти. Та справжній прихід весни пов'язували зі святом Явдохи, котре припада¬ло на 14 березня (за старим стилем — 1-ше березня). До цього для випікали обрядове пе¬чиво, так звані веснянки або жайворонки.
Звучить веснянка „Виходьте, веснянки співати”
(Хлопчики й дівчатка беруть печиво в до¬лоні і з простягнутими руками йдуть до се¬редини залу).
Учасники свята одягнені в народні костю¬ми, дівчатка зі стрічками на головах. Діти (декламують).
— Кожна пора року має свої особливості, свою красу, але жодна з них не оспівана так весело й ніжно, як весна.
— Весна —це сонце і тепло.
— Весна — це радість усьому живому, що прокинулось від зимового сну.
— Весна —це зеленцвіт і пахощі квітів.
— Весна —це світлі надії.

5 уч. Повсюди в Україні на початку весни збиралася молодь, співала веснянки. А хто скаже, що таке веснянки?
— Це пісні, які співають навесні.
— Правильно, це пісні, з якими люди зустрічали весну. Отже, сьогод¬ні ми з вами також спробуємо зустріти весну так, як зустрічали її наші далекі предки — давні українці. Давайте ж одразу відправимося у мандрівку на багато років у минуле, аж у Київську Русь.
6 уч. Тоді люди повністю залежали від природи — від сонця, від морозу, дощу. Але вірили в те, що вони можуть вплинути на сили природи. Чим саме? Словом, піснею, магічною дією. Вірили, що й весна швидше прийде, якщо її покликати.


7 уч. А тепер скажіть, як ви думаєте, коли треба уже кликати весну?
— Коли ще лежить сніг, коли холод.
Справді, ще подекуди лежав сніг, а природа вже пробуджувалася.
І українські дівчата розпочинали обряд закликання весни. Збереглася най¬
давніша пісня, яка розпочинала цей обряд. Давайте її виконаємо.
Звучить заклична „Благослови, мати…”
(Діти ходять по колу, носять дзвіночки, коли звучить пісня. В кінці голосно декламують)
Благослови, мати,
Весну закликати!
Весну закликати!
Зиму проводжати!
Зимонька в возочку,
Літечко в човночку.
8 уч.
Весна уже, весна іде —
Весну вітаймо, діти.
Весна вінки нам принесе.
Вінки чудові, квіти.
9 уч.
Ставайте хутко парами,
Веселії малята,
Та підемо ми радісно
Весну зустрічати.
Звучить веснянка „Весна, весна, днем красна…”
Виходить дівчина Весна.
Діти.
Весна, весна, днем красна,
Що ти нам, весно принесла?! 2р.
Весна.
Я вам принесла літечко, літечко
Ще й зелене житечко, житечко.
Діти.
Весна, весна, днем красна,
Що ти нам, весно, принесла?! 2р.
Весна.
А вам, дівчата, по вінку, по вінку
З хрещатого барвінку, барвінку.
Весна роздає віночки дівчатам.
(Діти стають у коло і співають).
1-а дівчина. Уже молода весна прийшла, а ми всі опудало зими тримаємо. Чи не пора його спа¬лити?
Голоси. Пора вже! Пора!
2-а дівчина. Спалимо його, щоб зима йшла геть!
3-я дівчина. Почекаємо старших хлопців, бо ви ще малі з сірниками мати справу. А вони занесуть його не берег річки, назбирають хмизу і там спа¬лять. Проженуть зиму геть!
Послідуємо й ми добрій традиції. Хлопці, заносьте опудало зими, а ми давайте скажемо:
Всі учні (хором)
Опудало зими спалімо!
Весні шлях стелимо!
Пісень заспіваємо!
Весну привітаємо!!!
10 уч. Після цього дівчата йшли на високу гору за село, до річки чи до лісу, там відбувалися різні магічні дії, обряди, які сприяли приходу весни. Що це були за дії? Насамперед, викликали птахів з вирію. Для цього дівчата випікали печиво у формі птахів — жайворонків, голубів, журавлів. Ходили з ними по селу і співали заклички до птахів.
Діти беруться за руки, в центр виносять опудало зими, всі ведуть хоровод навколо, приспівуючи:
Пташок викликаємо
Із теплого краю.
Летіть, жайворонки,
3 теплої сторононьки,
Летіть, соловейки,
На нашу земельку!
Спішіть, ластівоньки,
Пасти корівоньки!

Звучить веснянка „Вийди, вийди, Іваночку…”
11 уч. Весно, весно, весняночко,
Прийди до нас, подоляночко.
Прийди до нас, теплом утіш.
А ти, сонечко, світи ясніш.

12 уч. Ти, густіший дощику, упади, упади
На городи, на левади, на сади,
На багаті наші землі, на родючі,
Щоб пшениці колосилися, як тучі;

13 уч. Щоб горою піднімалися жита;
Щоб у праці розквіталися літа.
Іди, іди, дощику, упади,
Щоб плодами наливалися сади,

14 уч. Щоб родило і у полі, і в дворі,
Щоб співалось од зорі і до зорі.
Щоб цвіли черешні, зацвітали вишні.
Щоб зростало наше щастя
Все вище та вище...


1-а учениця. Сонечко пригріло, пора хліборобам в поле. Ще в давніх-давен збереглася гра «Просо». (Учні проводять гру «Просо»).
— А ми просо сіяли, сіяли.
Ой дід Ладо, сіяли, сіяли.
— А ми просо витопчем, витопчем,
Ой дід Ладо, витопчем, витопчем.
— Ой чим же вам витоптать, витоптать?
Ой діб Ладо, витоптать, витоптать ?
— А ми коней пустимо, пустимо,
Ой дід Ладо, пустимо, пустимо.
— А ми коні займемо, займемо.
Ой дід Ладо, займемо, займемо.
— А ми коней викупим, викупим,
Ой дід Ладо, викупим, викупим.
— Ой чим же вам викупить, викупить,
Ой дід Ладо, викупить, викупить ?
— А ми дамо сто рублів, сто рублів,
Ой дід Ладо, сто рублів, сто рублів.
— Ми сто рублів не візьмем не візьмем,
Ой дід Ладо, не візьмем, не візьмем.
— А ми дамо тисячу, тисячу,
Ой дід Ладо, тисячу, тисячу.
— А ми тисячі не візьмем, не візьмем,
Ой дід Ладо, не візьмем, не візьмем.
— А ми дамо дівчину, дівчину,
Ой дід Ладо, дівчину, дівчину.
— Ми дівчину приймемо, приймемо,
Ой дід Ладо, приймемо, приймемо.
— Бувай, дівко, здорова, здорова,
— Ой дід Ладо, здорова, здорова.
— Учитель. Подумайте, діти, чому в кінці гри заби¬рають дівчину? Що це означає?
Весною, коли засіялися, коли виконали закли¬нальні пісні та ігри, хороводи та ігри молоді про¬довжувалися. Вони мали зовсім інший зміст Дівчинка вибирала собі милого, а кожен хлопець — милу, тобто шукали собі пару. Все це відбувало¬ся на лузі, біля річки. Бувало, батьки не хотіли віддавати парубкові дівчини. Тоді приходилося її відвойовувати, давати викуп — ось як у грі „Про¬со”.
Дівчина.
До нас, хлопці та дівчата,
Виходьте гуляти.
У нас славні музиченьки
Гопак будуть грати!

(Хлопці й дівчата танцюють «Гопак»).

Дівчина. Дівчата, а наші бабусі гралися в «Подо¬ляночки». Це те, що нам передали ще з давнього молодіжного обряду. Нехай вона прозвучить сьо¬годні.
(Діти співають «Подоляночку»).
Десь тут була Подоляночка,
Десь тут була молодесенька.
Тут вона сіла, тут вона впала,
До землі припала,
Сім літ не вмивалась,
Бо води не мала.
Ой устань, устань, Подоляночко,
Умий личко, наче скляночку,
Та візьмися в боки, скачи свої скоки
Біжи до Дунаю, бери ту, що скраю.

15 уч. Наш народ заслужено вважають мудрим. Він і прикмети щодо кожної пори року вигадав, і загадки. Ось послухайте.
Дві дівчинки (по черзі)
— Довгі бруньки на деревах — спізниться літо
— Жайворонок прилетів — настане стійке тепло.
— Вода потекла — весну принесла.
— Матінка-весна усім красна.
Або загадки
— Всі його чекають, усі його люблять, а хто подивиться — кожен скривиться. Що це? (сонце)
— Вийшла звідкись гарна дівка, на ній стрічка-семицвітка. А де з річки воду брала, там коромисло зламала. (Веселка)
— Без очей, а сльози ллє. (Роса)
— Рукавом махнув – дерева нагнув. (Вітер)
— Сидить дід за подушками і стріляє галушками. (Грім)
— Старий дід мости мостив, молода прийшла – мости рознесла. (Мороз і Весна)

Ведучий проводить гру „Весняний букет” (кожен із учасників, зробивши крок уперед, повинен назвати весняну квітку. Підказки не враховуються. На рахунок до трьох треба встигнути сказати назву квітки, інакше – пропуск ходу. Хто із гравців пройде більшу відстань, той збере більший букет і буде переможцем).

(Дівчата співають «Вербовая дощечка»).
Вербовая дощечка, дощечка.
Там ходила Настечка, Настечка.
Відром воду носила, носила,
Дібровоньку гасила, гасила
Скільки в відрі водиці, водиці.
Стільки в хлопців правдиці, правдиці.

16 уч. От і зустріли ми весну за давнім українським звичаєм, відтворили пісні, магічні танці та ігри, яким, може, понад тисячу років.
17 уч. У цих піснях наше коріння, краса, талант і мудрість нашого народу. Тож давайте берегти їх, вивчати, співати і весну закликати.

Звучить гра-веснянка „Ой, нумо, нумо, зеленого шуму”
По закінченню свята виконуються українські народні танці.



ВИХОВНА ГОДИНА "НЕБЕСНА СОТНЯ"

Звучить мелодія "Пливе кача..." (Піккардійська терція)

Вчитель. Людина з великого любов'ю і душевним трепетом згадує місце, де вона народилася, де промайнуло її дитинство, дитинство з дивосвітом казки, з материнською ласкою у затишній бать­ківській оселі. То — родинне вогнище, маленька батьківщина кожної людини. А якщо скласти ма­ленькі батьківщини кожного з нас, вийде наша велика держава Україна. Що для вас Україна?

— Україна — це наша земля, рідний край, наша країна з мальовничою природою, чарівною піс­нею і мудрими, талановитими людьми. Багата історія нашої держави на славетні імена та геро­їчні події. Нашими національними символами є прадавні першокнязі київські та їхні нащадки: княгиня Ольга, князі Святослав, Володимир Ве­ликий, Ярослав Мудрий, літописець Нестор, пі­зніше — славні козацькі гетьмани, кошові й пол­ководці: Дмитро Вишневецький, Самійло Кішка, Петро Сагайдачний, Богдан Хмельницький... Усі вони боролися за гарне життя своєї Батьківщини.

1-й учень.

Наша славна Україна,

Наше щастя і наш рай,

Чи на світі є країна

Ще миліша за наш край?

І в щасливі й злі години

Ми для неї живемо.

На Вкраїні й для Вкраїни

Будем жити й помремо.

В. Самійленко

Вчитель. На шляху до незалежності україн­ський народ часто втрачав своїх найкращих синів і дочок. У цьому довгому списку за гарне майбутнє нашої держави стали і герої Небесної Сотні. Саме вони зуміли рішуче стати до боротьби із злом у 2014 році, заплативши за перемогу надвисоку ціну — власне життя. То чи може бути забутою кров ге­роїв, пролита на вулицях Києва? Можлива лише одна відповідь — ні!

(Перегляд фрагментів про Революцію гідності).

— Сьогодні Україну знають у всьому світі. Трагіч­ні події, які відбулися на Майдані у серці України

— Києві — взимку 2014 року, сколихнули людей усієї земної кулі. Українці об’єдналися, щоб боротися за краще життя своїх дітей, друзів, батьків. 80 днів і но­чей... Тривожних, заплаканих і вимолених... Три мі­сяці, залишивши свої родини, тисячі людей стояли на вулицях, день і ніч, у морози заради одного — щоб домогтися свого, щоб їхній біль хтось почув. В один день тисячі простих українців стали солдатами сво­го народу. Звичайні мирні люди. Інтелігентні, жартівливі, люблячі. Студенти, учні,інженери, водії, вчителі, колишні військові, безробітні.

«Ми прийшли сюди перемогти або помер - заприсяглися вони на барикаді. І перемога прийшла. Велика перемога маленьких людей. Людей із гарячими серцями і мужніми серцями. Це перемога кожної людини, яка стояла на майданах - передавала гроші у церквах, їжу чи одяг, плакала чи молилася. За цю перемогу заплачено велику ціну — щонайменше сто життів. Вони загинули за честь, за волю, за право бути народом — джерелом влади у власній державі, за країну, в якій страшно жити і народжувати дітей.

2-й учень.

А Сотню вже зустріли небеса...

Летіли легко, хоч Майдан ридав.

І з кров’ю перемішана сльоза....

А батько сина ще не відпускав.

3-й учень.

Й заплакав Бог, побачивши загін, -

Спереду — сотник, молодий, вродливий.

І юний хлопчик в касці голубій,

І вчитель літній — сивий-сивий.

4-й учень.

І рани їхні вже не їм болять...

Жовто-блакитний стяг покрив їм тіло...

Як крила ангела, злітаючи назад,

Небесна Сотня в вирій полетіла...

Не зміг залишитись живий.

Вчитель. Кожен із цієї Небесної Сотні, як і ми з вами мали свою сім'ю, батьків, друзів, захоплен­ня, свої симпатії і невідкладні справи. Але поклик їхньої душі саме в цей час призвав їх до боротьби за вільну, демократичну, чесну Україну.

5-й учень.

Мамо, не плач. Я повернусь весною.

У шибку пташинкою вдарюсь твою.

Прийду на світанні в садок із росою,

А може, дощем на поріг упаду.

6-й учень.

Голубко, не плач. Так судилося, ненько,

Вже слово, матусю, не буде моїм.

Прийду і попрошуся в сон твій тихенько.

Розкажу, як мається в домі новім.

7-й учень.

Мамочко, вибач за чорну хустину,

За те, що віднині будеш сама.

Тебе я люблю. І люблю Україну —

Вона, як і ти, була в мене одна.

Учитель. Пам’ять про Небесну Сотню широке вшановується в Україні. Іменами героїв названо вулиці, майдани, проспекти, їхні імена носять школи, коледжі. Поглянемо ж на їхні світлини. З багатьох із них на нас дивляться зовсім юні об­личчя...

Учні (інсценізація).

- Ігорку, Ігорчику, сину,

За що? - підкажи нам усім!

- За землю, мій тату, єдину,

Яку я всім серцем любив.

- Ігорку, Ігорчику, сину,

За що? - ти матусі скажи.

- Матусю, не плач, я вже лину

До Бога любов донести.

- Ігорку, Ігорчику, брате,

За що? - я ж сестричка тобі.

- Я мусив, рідненька, вмирати,

Щоб волю здобути тобі.

- Ігорку, Ігорчику, внучку,

За що? - ти ж надію убив!

- Любенька бабусю, гордися,

Я зріс українцем із Богом,

У серці по зову Вкраїни вчинив.

- Ігорку, Ігорчику, друже,

Чому? - таємницю відкрий!

- Пробачте, любіть, пам’ятайте,

Не зміг залишитись живий.

7-й учень.

Небесній Сотні

Шана й молитви,

За чисті душі,

Що злетіли в небо,

їм шлях високий,

Боже, освяти,

І в мирі, Господи,

Прийми до себе.

Учитель. Сьогодні Україна переживає тяжкі випробування. Здригається українська земля на сході країни від гарматних пострілів, кулеметних черг, розривів мін. Знову гинуть молоді і сильні, вірні сини України... Як боляче стискається серце від того, що наша ненька - Україна знову у вогні і стражданні... І кожен з нас бажає одного: щоб над нашою рідною Україною було мирне небо. Таке безмежне і високе! І щоб кожен міг здійснити свій злет у вільній, щасливій, квітучій країні Україні, яку щиро любимо і якою безмежно пишаємося!

8-й учень.

Шепоче вітер до калини:

Поглянь, які у нас бійці.

Стоять і вдень, і в ніч - є сили,

Щоб Україну зберегти.

9-й учень.

Шепоче вітер до тополі:

Поглянь, які дівчата в нас,

Допомагають нашим хлопцям

В тяжкий для України час.

10-й учень.

Шепоче вітер до берези:

Поглянь, яка у нас земля,

На ній хоробрі живуть діти

З любов'ю в серці до життя.

11-й учень.

Відповіли дерева вітру

Разом одні і ті ж слова:

Бо все це наша Україна —

Велика, мужня, чарівна.

Вчитель. Ще довго-довго з покоління в поко­ління будуть передавати батьки синам і дочкам, а ті своїм дітям спогади про тих, хто залишив життя земне у 2013—2014 роках.

12-й учень.

У нашій пам’яті ви назавжди лишились, Історія одна, і ви - її частина.

13-й учень.

Ви тільки знайте, браття, ми за вас молились, І молимось: за вами – ненька - Україна!

14-й учень.

Вже не повернеться додому той хлопчина,

Що його вчора тільки мати відпустила,

15-й учень.

Поцілувала, тихо мовивши: «Іди, дитино,

За щастя України, бо вона - єдина».

16-й учень.

Казала мати берегти себе. Але даремно,

Бо хлопець був готовий йти безстрашно,

17-й учень.

Аби лише країна, котру так кохав страшенно,

Не стала на коліна, а боролася відважно.

Ведучий. Героям Майдану, впавшим мертвими за світле майбутнє України, присвячується хвили­на мовчання.

(Хвилина мовчання).

1-й учень.

Хай буде мир віднині і довіку!

Хай буде мир й замовкнуть війни злі.

І сльози щастя на своїх обличчях -

Відчують всміхнені усюди матері.

2-й учень.

Хай буде мир. Веселі будуть діти,

Спокійними скрізь стануть всі жінки

І перестануть думати ночами,

Що десь коханий гине на війні.

3-й учень.

Хай буде мир віднині і довіку!

Хай буде мир й замовкнуть війни злі!

Хай у міцних обіймах всі народи

Ідуть у майбуття через віки.



Вечір до Дня Захисника Вітчизни

Ведуча 1. Доброго вечора, учні, учителі, гості. Ми раді вітати вас у цьому залі!

Ведуча 2. Сьогодні ми зібралися, щоб привітати з Днем українського козацтва усіх хлопців – майбутніх захисників Вітчизни.

Ведуча 1. Народна мудрість стверджує, що земля може нагодувати людину своїм хлібом, напоїти водою зі своїх джерел, але захистити себе не може. Ведуча 2. Тому це святий обов'язок тих, хто живе і користується всіма її благами та дарами. Виконуючи цей почесний обов'язок, ідуть юнаки служити в армію, щоб берегти мир і спокій своєї Батьківщини, стояти на сторожі її інтересів.

Ведуча 1. Усіх наших хлопців вітаємо ,
Удачі , щастя , перемог бажаємо.
Нехай же радість з вами поруч
Іде завжди праворуч і ліворуч.

Ведуча 2. Щоб зростали і мужніли
Ви кожну годину ,
Щоб батьки пишались вами
У будь-яку днину !

Ведуча 1. …….., як ти думаєш, куди підуть служити наші хлопці?!
Ведуча 2. Я думаю, що ………..і…….. підуть служити в сапери
Ведуча 1. Чому?
Ведуча 2. Тому, що вони вміють зривати уроки.
Ведуча 1. А куди піде Назар?
Ведуча 2. Він стане генералом.
Ведуча 1. Чому ти так вважаєш?
Ведуча 2. Ну як чому, він же президент школи !
Ведуча 1. А куди підуть …….. і ……. служити?
Ведуча 2.Я думаю, вони будуть танкістами, бо дуже люблять наїжджати
Ведуча 1. Ну а … і ….?
Ведуча 2. Вони будуть прикордонниками
Ведуча 1. Я не розумію, який зв’язок між ними і кордоном?
Ведуча 2. Ці хлопці чітко відрізняють, де свій, а де чужий
Ведуча 1. А наші Владлен та …… лінуються трішки
Ведуча 2 . І до армії підуть вони пішки!

Ведуча 1. Нелегка військова служба. Це ранні підйоми, багатокілометрові пробіжки і армійська дисципліна.

Ведуча 2. Сьогодні ми проведемо змагання між двома збірними командами хлопців з 8-х, 9-х, 10-х та 11-х класів, у якому учасники продемонструють знання і вміння, свої силові та фізичні якості, кмітливість.

Ведуча 1. Оцінювати конкурси буде вельмишановне журі:

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

Ведуча 2. Боротьба буде нелегкою. Адже за правилами гри переможцем стане та команда, яка отримає більшу кількість балів. Тож побажаємо успіху і перемоги усім учасникам гри.

Ведуча 1. Запрошуємо команди

Команди виходять

Конкурсна програма

Ведучий 2. У часи Запорозької Січі жили козаки куренями. Йдучи в бій, кожен курінь вибирав собі курінного отамана. Порадьтесь, хлопці, хто буде у вас курінним отаманом. (Вибір отаманів)

Ведучий 1. Хороших хлопців вибрано. Представте свій курінь. (представлення)

Хлопці - отамани, ви маєте дбати про козаків свого куреня. Тому перший конкурс «Сильна рука» перевірить, у якого отамана сильніша рука. Просимо до столу. Покажіть свою силу, а переможець принесе своїй команді 5 балів.

1. Конкурс «Сильна рука» Змагання між курінними отаманами.

Виходять отамани, вклоняються присутнім, один одному Сідають за стіл, ліктями руки ставлять на стіл, хто переважить чию руку. Переможець отримує 5 балів.

2. Козаки завжди трималися гурту, так було краще воювати і перемагати . Конкурс "Як козаки гуртувалися"

Усі члени команди стоять один за одним та тримають ліву руку на лівому плечі того, хто стоїть попереду, а правою рукою тримають свою праву ногу. За сигналом всі команди починають стрибати на одній нозі до протилежного кінця залу. Виграє команда, яка прибула першою і жодного разу не розірвала ланцюг. 5 балів

3. Козаки багато тренувались, вміло володіли шаблею, влучно стріляли. Конкурс «Влучи в ціль». Умова: 5 тенісних м’ячів закинути на відстані у посудину. Закинутий м’яч – 1 бал Завдання виконується на швидкість.

4. У часи дозвілля козаки придумували собі різні розваги.

Конкурс – «Біг у мішках». Перший учасник кожної команди спочатку одягає протигаз, а потім на ноги – мішок. За командою виконує пересування стрибками в мішку до позначки та назад до команди. Виконують всі учасники команди. Виграє команда, яка першою завершить естафету.

5. Пора трішки перепочити від фізичних вправ. Час думати головою. Конкурс « Смішна математика»

Задача 1. Курочка Ряба знесла яєчко, а мишка його розбила. Тоді Ряба знесла ще 3 яйця. Мишка і їх розбила. Ряба піднатужилась і знесла ще 5 яєць. Безсовісна Миша розбила і їх. Зі скількох яєць дід і баба могли б приготувати яєчню, якби вчасно позбулися Миші? (1+3+5=9)

Задача 2. Кощій Безсмертний народився у 1123 році, а паспорт отримав у 1936 році. Скільки прожив Кощій без паспорта? (813 років)

Задача 3. Із 24 учнів 2-го класу 12 впевнені, що батьки знайшли їх у капусті, 11 упевнені, що їх принесла лелека, а інші думають, що було все по-іншому. Скільки дітей у 2-му класі не вірять у казочки дорослих? (1).

Задача 4. Нікому не відоме число збільшилося удвічі, потім подивилося у дзеркало і побачило там число 811. Яке це було число до того, як збільшилося удвічі? (811 – це 118. 118:2=59)

Ведучий 1. Немає солдату перепочинку, таке армійська життя! Що ж, пора знову на бойові навчання. Справжній козак, солдат повинен уміти все. На наступний конкурс по 1 учаснику від команди.

6. Конкурс «Сапери». Зараз ви будете освоювати професію сапера. Візьміть, будь ласка, міношукачі - капелюхи. Ваше завдання полягає в наступному. Як тільки пролунає команда, ви повинні зібрати якнайбільше розсипаних монет різної вартості: 5 копійок – 29 штук, 25 копійок – 8 штук, 50 копійок – 2 штуки. Серед них є і вартість в 1 гривню

7. Ви добре пам’ятаєте козацьке прислів’я «Сам помирай, а товариша виручай». Тому наступний конкурс називається «Урятувати пораненого товариша».

(Двоє хлопців кожного куреня складають руки, роблячи «стілець». На нього сідає третій хлопець. За сигналом учасники змагань повинні перенести товариша до стільця (дистанція у 10-15м), де на нього чекає медсестра, яка повинна забинтувати голову пораненого. Вони приносять іншого пораненого, на якого чекає інша медсестра, щоб забинтувати йому поранене коліно).

8. Конкурс: «Війна війною, а обід - за розкладом». Це буде кухонна естафета.

1-й – чистить картоплю, моркву, перець

2-й – збирає м’ясорубку, прикручує, перекручує картоплю, моркву

3-ій – викладає перемелене на блюдо. Прикрашає перцем

4-й – презентує страву.

Усе виконується на час.

9. Конкурс «Похідна пісня». Виконання пісні та інсценізація (допомагають дівчата)

- «Розпрягайте, хлопці, коні»

- «Ой на горі два дубки»

Гра з глядачами

Конкурс «Снайпер» Снайпери довго сиділи в засідці, щоб виявити ворога, а потім одним пострілом убивали його. Ви теж маєте право сказати тільки один раз – що знаходиться в цих пакетах?

Я дам вам підказку: те, що лежить у пакеті, виготовлено з найвисокопродуктивнішої злакової культури універсального призначення, яку разом з рисом і пшеницею відносять до одного з «трьох найголовніших хлібів людства».

Гра з глядачами„Бережи голос.”

Дуже незвичайне змагання. Пішло воно здавна, ще коли козаки ніяких засобів зв’язку не мали. І тоді вони ... свистіли. Так от тепер і ми позмагаємося за звання найкращого свистуна.

10. Козаки справді уміли веселитися! Для благородного двобою побутував танець під назвою «козак». Це був імпровізаційний танець – один чоловік приймав виклик іншого, і вони починали «вистрибувати», «робити вихиляси», «витинати голубці», «забивати гопака» та «сідати гайдука» – хто кого перетанцює.

Тому останній конкурс нашої програми « Затанцюємо гопак»

Підведення підсумків.

Ведуча 1. Козаки – вільні люди!

Ведуча 2. Козаки – безстрашні люди!

Ведуча 1.Козаки – борці за волю і щасливу долю.

Ведуча 2. Щоб козацькому роду не було переводу,

Разом: Присягайте на вірність Вітчизні й народу!

Ведуча 1. Вечір закінчено. Дякуємо всім за увагу.

Ведуча 2. Запрошуємо всіх на дискотеку.

Додаток

«Бліцтурнір».
(Ведучі по черзі задають питання. Хлопці відповідають.)
1. Трубка для набоїв в автоматі. (Магазин.)
2. Вежа з сигнальними вогнями на березі моря. (Маяк.)
3. Наступ з криком «Ура!». (Атака.)
4. Стрілок, який володіє мистецтвом влучної стрільби. (Снайпер.)
5. Гвинтівка з укороченим стволом. (Карабін.)
6. Армійське покарання. (Наряд поза чергою.)
7. Склад військового спорядження. (Арсенал.)
8. Будинок, в якому живуть солдати. (Казарма.)
9. Колюча зброя, прикріплена до стволу гвинтівки. (Багнет.)
10. Вони помиляються тільки один раз. (Сапери.)
11. Рульове колесо, за допомогою якого керують кораблем. (Штурвал.)
12. Цей рід військ називають «богом війни». (Артилерія.)
13. Гараж для літаків. (Ангар.)
14. Удар корпусом танка, корабля або літака. (Таран.)
15. Частина військ, що йде попереду головних сил. (Авангард.)
16. Маскування предметів шляхом забарвлення смугами і плямами. (Камуфляж.)

Як називають бійця, який володіє мистецтвом влучної стрільби? (Снайпер).

Кiлькiсть переглядiв: 187

Коментарi