ПЛАН ЗАХОДІВ



Правила поведінки учнів

1. Загальні правила поведінки

1.1 Правила поведінки учнів у школі базуються на законах України, постановах Міністерства освіти і науки України та органів місцевого самоврядування, Статуті школи.

1.2 У випадку порушень Правил до учнів можуть бути вжиті такі стягнення:

- усне зауваження;

- запис зауваження в щоденник;

- винесення догани, включно із занесенням догани в особисту справу учня;

- виклик учня самого або з батьками на педагогічну нараду;

- відшкодування завданої учнем шкоди його батьками.

1.3 Учень приходить до школи за 10 – 15 хвилин до початку занять, чистий і охайний.

1.4 Забороняється вживання непристойних виразів і жестів.

1.5 Не дозволяється без дозволу педагогів йти зі школи і з її території в урочний час. Пропускати без поважних причин забороняється.

1.6 Учень має бути ввічливим у спілкуванні з учителями, працівниками школи, батьками інших учнів, а також з учнями.

1.7 Учень школи проявляє повагу до старших, піклується про молодших. Учні й педагоги звертаються один до одного шанобливо. Школярі поступаються дорогою дорослим, старші школярі – молодшим, хлопчики – дівчаткам.

1.8 Поза школою учні поводяться скрізь і всюди так, щоб не осоромити свою честь та гідність, не заплямувати добре ім’я школи.

1.9 Учні повинні дбайливо ставитися до шкільного майна і речей, що належать вчителям та іншим учням. Забороняється брати без дозволу чужі речі. 1.10 Фізична розправа, залякування і знущання є неприпустимими формами поведінки.

2. Поведінка на заняттях

2.1 До початку уроку учень повинен прибути до кабінету до дзвінка.

2.2 Заборонено запізнюватися на уроки без поважних причин.

2.3 У разі спізнення на урок постукати у двері кабінету, зайти, привітатися з вчителем, вибачитися за спізнення і попросити дозволу сісти на місце.

2.4 Забороняється виходити з класу без дозволу вчителя.

2.5 При вході педагога в клас учні встають на знак вітання, сідають після того, як учитель відповість на вітання і дозволить сісти. Так само учні вітають будь-якого дорослого, що увійшов до класу під час занять.

2.6 Протягом уроку:

- не можна шуміти, відволікатися самому і відволікати інших;

- не можна підводитися без дозволу учителя;

- не можна вживати їжу та напої, жувати жуйку;

- забороняється користуватися мобільними телефонами.

2.7 Дзвінок про закінчення уроку дається для вчителя. Тільки коли вчитель оголосить про закінчення заняття, учень має право покинути клас.

3. Поведінка до початку, на перервах і після закінчення занять

3.1 Під час перерви учні зобов’язані:

- навести чистоту та порядок на своєму робочому місці;

- вийти з класу;

- рухаючись коридорами, сходами, триматися правої сторони;

- підкорятися вимогам працівників школи, черговим учням;

- допомагати підготовляти клас на прохання вчителя до наступного уроку.

3.2 Під час перерв учням забороняється:

- бігати сходами, коридорами та в класних приміщеннях, кататися на перилах, поблизу вікон і в інших місцях, не пристосованих для ігор;

- штовхати один одного, кидатися предметами і застосовувати фізичну силу для вирішення будь-якої проблеми, грати у м’яча у приміщеннях не пристосованих для цього;

- сваритися між собою та зі сторонніми людьми, з’ясовувати стосунки за допомогою сили, битися, вживати непристойні вирази і жести на адресу будь-яких осіб, шуміти, заважати відпочивати іншим.

3.4 Категорично заборонено самовільно розкривати вікна, сидіти на підвіконнях чи виглядати у відкриті вікна.

3.5 Черговий по класу:

- знаходиться в класі під час перерви;

- забезпечує порядок у класі, провітрює приміщення;

- допомагає вчителю підготувати клас до наступного уроку;

- стежить і підтримує відповідні санітарні умови.

3.6 На перервах школярі можуть звернутися до свого класного керівника, чергового учителя, дирекції школи за допомогою, якщо проти них здійснюються протиправні дії.

4. Правила поведінки учнів в їдальні.

4.1 Учні приходять в їдальню після закінчення уроку у визначений час.

4.2 Підкоряються вимогам вчителя і працівників їдальні.

4.3 Проявляють увагу й обережність при отриманні і вживанні гарячих та рідких страв.

4.4 Розмовляти під час обіду слід неголосно, щоб не турбувати тих, хто їсть поряд.

4.5 Дбайливо ставитись до майна шкільної їдальні.

4.12 Забороняється виносити їжу з їдальні.

5. Кінцеві положення

5.1 Учні не мають права пропускати заняття без поважних причин.

5.2 Учні не мають права під час знаходження на території школи та проведенні шкільних заходів скоювати дії, небезпечні для власного життя і здоров’я та оточуючих.

5.3 Учні не мають права знаходитися в приміщенні школи після закінчення учбових занять або неурочних заходів без дозволу працівників школи.

5.4 Паління, вживання алкогольних напоїв та нецензурних висловів на території школи категорично заборонено.

ГОЛОВНЕ:

1. Намагайтесь жити так, щоб людям поруч з Вами було добре.

2. Перш ніж звернутись до людини, посміхніться їй: адже добрі стосунки починаються з посмішки.



Рекомендації «Як виявити факти буллінгу у школі та реагувати на них»

У школі вирішальна роль у боротьбі з булінгом належить учителям. Проте впоратися з цією проблемою вони можуть тільки за підтримки керівництва школи, батьків

  • Кожен має знати про те, в яких формах може виявлятися насильство й цькування і як від нього страждають люди. Вивчення прав людини і виховання в дусі миру має бути включено до шкільної програми.
  • Спільно з учнями мають бути вироблені правила поведінки у класі, а потім загальношкільні правила. Правила мають бути складені в позитивному ключі «як треба», а не як «не треба» поводитися. Правила мають бути зрозумілими, точними і короткими.
  • Дисциплінарні заходи повинні мати виховний, а не каральний характер. Осуд, зауваження, догана мають бути спрямовані на вчинок учня і його можливі наслідки, а не на особистість порушника правил.
  • Жоден випадок насильства або цькування і жодну скаргу не можна залишати без уваги. Учням важливо пояснити, що будь-які насильницькі дії, образливі слова є неприпустимими. Реакція має бути негайною (зупинити бійку, припинити знущання) та більш суворою при повторних випадках агресії.
  • Аналізуючи ситуацію, треба з’ясувати, що трапилося, вислухати обидві сторони, підтримати потерпілого й обов'язково поговорити із кривдником, щоб зрозуміти, чому він або вона так вчинили, що можна зробити, щоб таке не повторилося. До такої розмови варто залучити шкільного психолога.
  • Залежно від тяжкості вчинку можна пересадити учнів, запропонувати вибачитися, написати записку батькам або викликати їх, позбавити учня можливості брати участь у позакласному заході.
  • Учням треба пояснити, що навіть пасивне спостереження за знущаннями і бійкою надихає кривдника продовжувати свої дії. Свідки події повинні захистити жертву насильства і , якщо треба, покликати на допомогу дорослих.
  • Потрібно запровадити механізми повідомлення про випадки насильства, щоб учні не боялися цього робити. Ці механізми повинні забезпечувати учням підтримку і конфіденційність, бути тактовними.

Усі члени шкільної спільноти мають дійти єдиної думки, що насильство, цькування, дискримінація за будь-якою ознакою, сексуальні домагання і нетерпимість у школі є неприйнятними.




Кiлькiсть переглядiв: 139

Коментарi