ПОРАДИ БАТЬКАМ ПІД ЧАС ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

2021-03-19

Практичні поради для батьків під час дистанційного навчання учнів

1. День не має перетворюватись на суцільне виконання домашніх завдань. Школа – це не все життя дитини, особливо зараз. Діти і без того відчувають себе незрозуміло за що покараними, і нам важливо, аби школа не асоціювалась із додатковим покаранням.

2. У дитини, яка вчиться вдома, має бути окрема територія. Навіть якщо в неї немає своєї кімнати, можна символічно позначити невелику частину мотузкою на підлозі, зробити парканчик з іграшок або коробок – що завгодно.

3. Треба слідкувати, щоб дитина будь-якого віку робила перерви – і краще, якщо ми зупинимо її трохи раніше, ніж вона втомиться. Маленькі втомлюються за 10-15 хвилин, підлітки – десь за півгодини.

4. Відчиняйте вікна, провітрюйте, дбайте про свіже повітря під час навчання дитини. У мозку є структури, що відповідають за відчуття безпеки – у разі нестачі свіжого повітря ці показники зменшуються.

5. Часто, коли дитина бачить велику кількість завдань (більше 8), у неї природно починається паніка і їй легше взагалі закрити щоденник або месенджер. Наше завдання – допомогти структурувати підхід до навчання. Буквально скласти з дитиною план: ти починаєш робити оце, потім – це.

6. Також – розбивати велике завдання на маленькі частини. Це стосується всіх дітей. Загалом старші школярі вже вміють це робити самостійно, але якщо дитина у стані тривоги – розфокусована, погляд відсторонений, відсутній, або дитина хапається то за одне, то за інше – їй треба допомогти.

7. Часто дитина перед вибором: з якого завдання почати – з простого чи складного? Це залежить від того, як ваша дитина «вступає в діяльність». Щоб це зрозуміти, треба поспостерігати: як дитина прокидається? Є діти, які швидко встають, умиваються і починають усе робити. Коли така дитина їсть, вона спочатку з’їдає всі найсмачніші шматки і залишає несмачні наостанок. У такому ж режимі вона «вмикається» в усе нове. Тобто дуже швидко «входить» в урок – але й швидко втомлюється. Вона швидко здає контрольну роботу – але не факт, що там не буде помилок. Про таких дітей кажуть, що вони все схоплюють миттєво, але не зрозуміло, наскільки довго будуть це пам’ятати. Таким дітям треба складне давати на початку. І робити зарядку після уроку.

Натомість, є діти іншого типу – які довше розганяються. Вони «вмикаються» не так швидко – але довше йдуть. Ці діти переважно встають поволі, не з першого разу, зазвичай спочатку з’їдають несмачне, а смачні шматочки залишають наостанок. Таким дітям треба на розгін давати легші завдання, а складні – потім. Їм навіть можна ставити під час навчання енергійну музику – якщо музика їх не відволікає. Або робити перед уроком зарядку.

8. Коли ми хочемо дитину в щось швидко залучити – наприклад, у навчання – ми маємо пам’ятати, що в неї, як у кожної людини, є інерція. Коли маленька дитина грається, а їй треба сідати за уроки – тут допоможе обумовлений час або дзвоник будильника, який кличе до навчання. Або ми говоримо: «За 10 хвилин сідаємо за уроки».

ПОЧАТКОВА ШКОЛА

У початковій школі мотивація до навчання – виключно зовнішня.

1. Нам важливо, щоб, за можливості, не збивався звичний режим.

2. Треба, щоб для навчання було окреме місце. Ідеально, щоб був окремий простір, «кокон», щоб дитина розуміла: вона туди заходить – і все, вона вже налаштована на навчання.

3. Важливо, щоб до навчання кликав якийсь сигнал, як дзвоник – наприклад, будильник телефона.

4. Оптимально, коли дитина займається 10, максимум 15 хвилин. Потім дзвенить дзвоник, дитина може випити води, порухатись.

5. Пам’ятаймо, що ми – не няньки і за дитину завдання не робимо.

6. Прекрасно, якщо батькам стане сил зробити з малюками «Гоґвортс» – тобто створити ігрове середовище.

7. Ми пам’ятаємо, що дитина перебуває в напрузі – отже, ми маємо більше, ніж зазвичай, звертати увагу на те, що їй вдається добре. Так званий метод «зеленої ручки» – підкреслювати не недоліки, а успіхи – особливо потрібний у режимі підвищеної напруги, коли дитина не дуже впевнена в собі.

ШКОЛА ІІ СТУПЕНЯ

У школярів середньої школи під час підліткової кризи зазвичай страждає навчальна мотивація, тому що в мозку в цей час інші завдання. Підлітковий вік – це час, коли мозок складно сприймає нову інформацію. Тоді відбувається так званий синаптичний прунінг – відкидання невикористаних нейронних зв’язків.

У неї потерпає довгострокова пам’ять. Вона, не те що б не хоче – а фізично не може запам’ятовувати обсяги інформації, які їй пропонують. Тому:

1. Для підлітків добре, якщо їхній робочий день і день взагалі починається не о 8:30, а хоча б на годину пізніше.

2. Підлітки чинять опір материнській фігурі, вчителькам дуже складно працювати з підлітками. Так можна організувати весь денний розклад. Чим менше материнського голосу, який наказує, що робити, – тим краще.

3. Підлітку важливо, аби ми бачили в ньому авторитетну фігуру. Щодо навчання можна сказати: «Давай сплануємо, скільки часу потрібно на кожен предмет».

4. Якщо підліток відчуває, що його контролюють – він буде бунтувати. Але йому також важливо бачити, що якщо він щось зробив – це він, умовно кажучи, зробив не даремно. Треба говорити, як ви цінуєте те, що він робить.

Зараз непростий час і випробування для всіх – тож зичимо сил батькам, дітям і вчителям.

ЯК ПІДВИЩИТИ ІМУНІТЕТ ДИТИНИ

Відвідування учбового закладу, навіть у звичайних умовах потребує від дитини значних фізичних та психологічних зусиль, оскільки взаємодіючи під час навчання та ігор, діти мимоволі обмінюються різними бактеріями і вірусами. Подолати їх можна за допомогою гарного імунітету, який, на жаль, не у всіх дітей у достатньому обсязі розвинутий. Існують прості засоби для підвищення та зміцнення імунітету дітей.

1. Режим сну. Діти шкільного віку повинні спати не менше восьми годин на добу, оскільки недосип може негативно відбитися як на імунній системі, так і на здатності гарно засвоїти інформацію.

2. Одним із найважливіших факторів є правильне харчування. Чим підтримувати імунітет дитини? Раціон дітей, які відвідують школу, повинен бути добре збалансованим та включати в себе свіжі овочі та фрукти, а також, приготоване на пару м’ясо.

3. Всі необхідні вітаміни та мікроелементи отримати виключно із продуктів харчування дитина не зможе, оскільки зміна сезонів неминуче впливає і на зміну раціону. Турбуючись про те, як зміцнити дитячий імунітет, необхідно розпочати курс з вітамінними комплексами. У випадку необхідності можна підібрати їх за допомогою спеціаліста.

4. Потрібно при можливості зменшити будь-які психологічні навантаження на дитину, оскільки діти дуже схильні до стресів. Як правило, проблеми, пов’язані зі здоров’ям, виникають напередодні різних важливих подій в житті дитини. Необхідно постаратися делікатно розібратися у причинах.

5. Правильний режим пиття. Діти шкільного віку повинні за день випивати не менше 1,5 літри води. Навіть найкорисніші соки та напої не в стані компенсувати потребу організму у чистій, негазованій, натуральній воді. Добре випивати склянку води перед сніданком і склянку – перед сном.

6. Часто засоби для зміцнення імунітету у дітей дуже прості. Так, прогулянки на свіжому повітрі здатні зміцнювати здоров’я та спонукають до виникнення у організму захисних механізмів. Приміщення часто містять безліч бактерій, які перенавантажують дитячий імунітет. Крім прогулянок рекомендується добре провітрювати квартиру перед сном.

В ідеалі, батьки та педагоги повинні зрозуміло пояснювати дітям, як саме необхідно поводитися з маскою, коли її можна знімати, а коли – краще надягнути. Не можна забувати про найелементарнішу профілактику – часто мити руки, уникати контакту з людьми, які чхають та кашляють, не торкатись обличчя зайвий раз руками.


Кiлькiсть переглядiв: 100

Коментарi